Algemene voorwaarden






ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene leverings- en betalingsvoorwaarden

Een schoonmaakovereenkomst tussen opdrachtgever en Opticlean kan op twee manieren tot stand komen: telefonisch of per mail.

1. Telefonisch: De opdrachtgever kan telefonisch contact opnemen met de Opticlean om een afspraak in te boeken. Na wederzijds akkoord wordt er een afspraak ingepland.

2. Mail: De opdrachtgever kan via de mail een schoonmaak aanvraag indienen. Na wederzijds akkoord wordt er een afspraak ingepland.

3. De opdrachtgever heeft ten opzichte van Opticlean een vordering tot nakoming van de schoonmaakwerkzaamheden zoals aangegeven in het schoonmaakverzoek van de opdrachtgever via de telefoon of mail. Opticlean heeft tegenover de opdrachtgever een vordering tot nakoming van de betaling van de boekingsverzoekprijs, inclusief voorrijkosten en btw, vanaf het moment dat de geboekte en overeengekomen schoonmaakwerkzaamheden zijn voltooid.

4. Opticlean behoudt zich ten alle tijden het recht om een schoonmaakovereenkomst niet te aanvaarden of met onmiddellijke ingang op te zeggen. Bij annulering door Opticlean zal, indien er door de opdrachtgever vooraf betaald is, vanzelfsprekend het volledige bedrag geretourneerd worden. 

Artikel 2 Werkwijze

5. De schoonmaakwerkzaamheden van de schoonmaakovereenkomst bestaan uit de activiteiten zoals beschreven op www.opticlean.nl. Opticlean is geen huishoudhulp. Wat dit inhoudt en betekent voor de schoonmaakwerkzaamheden is duidelijk aangegeven en omschreven op www.opticlean.nl.

6. Opticlean zal nooit een woonruimte betreden zonder dat één of meerdere van de bewoners aanwezig zijn. Tijdens de schoonmaakactiviteiten moeten één of meerdere van de bewoners ten alle tijden aanwezig zijn, tenzij anders overeengekomen.

7. Nadat de schoonmaakwerkzaamheden afgerond zijn krijgt de opdrachtgever de kans om de uitgevoerde werkzaamheden te inspecteren. Bij ontevredenheid van de uitgevoerde werkzaamheden wordt er enkel actie ondernomen in de volgende gevallen:

• De klacht moet betrekking hebben tot schoonmaak gerelateerde zaken.

• De klacht moet betrekking hebben tot een van de ruimtes waar de schoonmaak heeft plaatsgevonden.

Indien de klacht aan de bovenstaande twee eisen voldoet zal de schoonmaker proberen de klacht ter plekke op te lossen. Indien dit niet mogelijk is zal er contact opgenomen met de directie die zich daarna over de zaak zal ontfermen.

8. Indien opdrachtgever op eerste opzicht tevreden is, maar later toch een tekortkoming opmerkt in de nakoming van de schoonmaakwerkzaamheden, dan moet dit zonder uitstel en uiterlijk binnen 24 uur na afronding van de schoonmaakwerkzaamheden worden gemeld aan Opticlean. Er zal dan door Opticlean bekeken worden of de klacht legitiem is en wat eraan gedaan kan worden.

Artikel 3 Prijs en betaling

9. Na het voltooien van de schoonmaakwerkzaamheden zoals aangegeven in het schoonmaakverzoek is de opdrachtgever verplicht de met de boeking corresponderende en overeengekomen prijs te betalen. Bij zeer uitzonderlijke gevallen waarin de vervuilingsgraad duidelijk de verwachte graad overstijgt of de werkzaamheden een extra gevaar met zich meebrengen heeft Opticlean het recht om een toelage in rekening te brengen. Indien Opticlean van mening is dat er een toelage in rekening gebracht hoort te worden, dan zal dit ten alle tijden vooraf met de opdrachtgever worden besproken voordat er wordt begonnen met de schoonmaakwerkzaamheden.

10. De betaling geschiedt via Pin of Contant. Bij zakelijke aanvragen is het ook mogelijk dat de opdrachtgever het geld na het uitvoeren van de werkzaamheden overmaakt per bank op de rekening van Opticlean. Bij het in gebreke blijven van de betaling wordt de zaak uit handen gegeven aan een extern incassobureau. Al de daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 4 Annulering en opzegging

11. Een annulering door de opdrachtgever van de geboekte schoonmaakwerkzaamheden is tot 24 uur voor aanvang van de dienstverlening kosteloos mogelijk. De annulering dient duidelijk aangegeven te worden per e-mail aan info@opticlean.nl of telefonisch. Indien de opdrachtgever binnen 24 uur voor aanvang van de dienstverlening annuleert, dan is Opticlean genoodzaakt 50% van het overeengekomen bedrag in rekening te brengen. Bij annuleren korter dan 1 uur voor aanvang, of na aanvang van de werkzaamheden, zal Opticlean het volledige bedrag voor de geboekte schoonmaakwerkzaamheden in rekening brengen na beoordeling door Opticlean van de omstandigheden van de annulering.

12. Tijdens het schoonmaken zelf kan de schoonmaakovereenkomst niet beëindigd worden, tenzij er sprake is van beëindiging om zwaarwegende redenen. De schoonmaakovereenkomst eindigt dan ook pas wanneer de verschuldigde schoonmaakwerkzaamheden zijn verricht door Opticlean.

Artikel 5 Aansprakelijkheid van Opticlean

13. Opticlean zal de schoonmaakwerkzaamheden altijd naar beste vermogen uitvoeren met de grootste zorgvuldigheid jegens de opdrachtgever. Mocht de opdrachtgever schade lijden door enige tekortkoming in de uitvoering van de schoonmaakwerkzaamheden, dan is Opticlean enkel aansprakelijk voor schade die de opdrachtgever lijdt in geval van opzet of grove nalatigheid van de zijde van Opticlean. Dit houdt dus in dat schade die per ongeluk plaatsvindt door de schoonmaker aan interieur of andere eigendommen valt onder de aansprakelijkheid van de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft niet het recht een vergoeding te eisen voor de aangebracht schade. Verder is Opticlean niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade. Ook is de Opticlean niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door: het verplaatsen van meubelen; vermissing of beschadiging van meubilair of andere zaken tijdens de uitvoering der werkzaamheden, die niet aantoonbaar het gevolg waren van schuld of nalatigheid van Opticlean; het uitvloeien van vlekken of kleuren bij het reinigen. Bij eventuele aansprakelijkheid van Opticlean jegens de opdrachtgever voor schade, voortvloeiend uit schade door opzet of grove nalatigheid van Opticlean, is de uitbetaling van de schade beperkt tot maximaal drie keer de waarde van de geboekte schoonmaakwerkzaamheden. 

Artikel 6 Garantie

14. Opticlean doet altijd zijn uiterste best om de werkzaamheden zo perfect mogelijk uit te voeren.

15. Opticlean staat niet in voor 100% verwijdering van vlekken op oppervlakken die veroorzaakt zijn door onder meer koffie, thee, wijn, bloed, fecaliën, urine, braaksel en huisdieren en/of vlekken die zijn veroorzaakt door toepassing van bleekwater, ammonia en/of andere reinigingsmiddelen en chemicaliën door of namens de opdrachtgever.

Artikel 7 Fotografie en video-opnamen voor publicitaire doeleinden

16. Het is standaard protocol bij de Opticlean om elke opdracht vast te leggen d.m.v. foto’s en video-opnamen. De klant geeft Opticlean toestemming voor het vastleggen van de werkzaamheden d.m.v. foto en video en deze beelden ook te gebruiken voor mogelijke promotie doeleinden. Zoals, maar niet beperkt tot; blog, vlog, portfolio, social media, flyers. Opticlean kan deze beelden ook delen met derden voor het gebruik in mogelijke tv-series, documentaires, films, en dergelijke.

Artikel 8 Toepasselijk recht, bevoegdheid en taal

17. Met betrekking tot de schoonmaakovereenkomst is het Nederlands recht van toepassing.

18. De voertaal in deze overeenkomst en gerelateerde onderhandelingen is Nederlands.

19. In geval van geschillen met betrekking tot deze gebruikersovereenkomst of deze gebruikersbepalingen staat de opdrachtgever de reguliere rechtsgang open.



Share by: